Noha a repülés még mindig az legbiztonságosabbnak és a legbalesetmentesebbnek kikiáltott utazási forma, azért néhány fel- és leszállás maradandó emlékként ég az ember memóriájába. Persze nem azért, mert balesetközeli élménnyel zárul, csupán csak azért, mert a kifutó olykor túlontúl közel van a városhoz vagy épp a mérnöki csoda kategóriába tartozó kivitelezéssel lett megépítve.
Reagan International Airport
A Reagan Nemzetközi Reptér pontosan a fenti jó példázata. A virginiai reptér nem véletlenül került a lista élére, elvégre a pilótáknak a Pentagon és a Fehér Ház no-fly zónái között kell manőverezniük, a felhőkarcolókkal teletűzdelt város közepén.
2008-ban egy pilóta nem jól számolta ki a repülési pálya ívét, és berepült a no-fly zónákba. Emiatt az egész kongresszust evakuálták.
Paro Airport, Bhutan
A Himalája közepén elhelyezkedő reptér az adrenalinfüggők kedvenc helyszíne. Csak és kizárólag speciális engedéllyel rendelkező pilóták landolhatnak a kifutón és szállhatnak fel, ugyanis a két manőverhez több tucat apró hegyet és egy 8840 méter magas hegyet kell megkerüljenek, igen rövid távolság alatt.
Rémisztő lehet a hegyek karnyújtásnyi közelsége, még egy gyakorlott utazónak is.
Barra Airport
Skócia nyugati részénél található egy aprócska sziget, ami szintén a legveszélyesebb leszállópályák egyike között van számon tartva. Itt található a világon egyedül olyan kifutó, amely a tengerparton kezdődik és ér véget.
Izgalmasnak és menőnek hangzik? Gondolj bele milyen homokban biciklizni. Nem kellemes ugye? Vajon egy több tonnás géppel milyen lehet leszállni? S hogy az izgalom a tetőfokára hágjon, az esti dagály során a kifutópálya eltűnik a tengerben.
Chicago Midway International Airport
A szóban forgó reptér 1927-ben nyílt meg, és rövidebb kifutóval büszkélkedhet, mint az újabb építésű repterek. Egész pontosan 0.60 kilométerrel rövidebb az itt található 5 kifutó, mint bárhol máshol. Ez nagyban megnehezíti a le-és felszállást. A gépnek hirtelen startot kell vennie, ha nem akar valamelyik felhőkarcolóban landolni.
Ráadásként a hideg, kemény időjárás gyakran megfagyasztja a gépeket, ami plusz nehézségi fokkal ruházza fel az landolást.
Princess Juliana Airport
A landolás a Princessen épp olyan rémisztő az utasoknak, mint azoknak akik a parton állva nézik végig, ahogy egy több tonna súlyú, hatalmas repülő alig néhány méterrel húz el a fejük felett.
A gépek a landoláskor ugyanis extrém közel vannak a parthoz, ahol előszeretettel strandolnak a helyiek.