Jump to content

A világ 5 legrémisztőbb leszállópályája

2018. 02. 20. 15:00

Az repüléstől idegenkedő utasok valószínűleg hanyatt-homlok menekülnének az e repterek két kilométeres körzetéből. Nem véletlenül. Ha egyszer ezekre a repterekre sodorna az élet, akkor kösd fel a gatyát.

Noha a repülés még mindig az legbiztonságosabbnak és a legbalesetmentesebbnek kikiáltott utazási forma, azért néhány fel- és leszállás maradandó emlékként ég az ember memóriájába. Persze nem azért, mert balesetközeli élménnyel zárul, csupán csak azért, mert a kifutó olykor túlontúl közel van a városhoz vagy épp a mérnöki csoda kategóriába tartozó kivitelezéssel lett megépítve.

Reagan International Airport

A Reagan Nemzetközi Reptér pontosan a fenti jó példázata. A virginiai reptér nem véletlenül került a lista élére, elvégre a pilótáknak a Pentagon és a Fehér Ház no-fly zónái között kell manőverezniük, a felhőkarcolókkal teletűzdelt város közepén.

2008-ban egy pilóta nem jól számolta ki a repülési pálya ívét, és berepült a no-fly zónákba. Emiatt az egész kongresszust evakuálták.

Paro Airport, Bhutan

A Himalája közepén elhelyezkedő reptér az adrenalinfüggők kedvenc helyszíne. Csak és kizárólag speciális engedéllyel rendelkező pilóták landolhatnak a kifutón és szállhatnak fel, ugyanis a két manőverhez több tucat apró hegyet és egy 8840 méter magas hegyet kell megkerüljenek, igen rövid távolság alatt.

Rémisztő lehet a hegyek karnyújtásnyi közelsége, még egy gyakorlott utazónak is.

Barra Airport

Skócia nyugati részénél található egy aprócska sziget, ami szintén a legveszélyesebb leszállópályák egyike között van számon tartva. Itt található a világon egyedül olyan kifutó, amely a tengerparton kezdődik és ér véget.

Izgalmasnak és menőnek hangzik? Gondolj bele milyen homokban biciklizni. Nem kellemes ugye? Vajon egy több tonnás géppel milyen lehet leszállni? S hogy az izgalom a tetőfokára hágjon, az esti dagály során a kifutópálya eltűnik a tengerben. 

Chicago Midway International Airport

A szóban forgó reptér 1927-ben nyílt meg, és rövidebb kifutóval büszkélkedhet, mint az újabb építésű repterek. Egész pontosan 0.60 kilométerrel rövidebb az itt található 5 kifutó, mint bárhol máshol. Ez nagyban megnehezíti a le-és felszállást. A gépnek hirtelen startot kell vennie, ha nem akar valamelyik felhőkarcolóban landolni.

Ráadásként a hideg, kemény időjárás gyakran megfagyasztja a gépeket, ami plusz nehézségi fokkal ruházza fel az landolást.

Princess Juliana Airport

A landolás a Princessen épp olyan rémisztő az utasoknak, mint azoknak akik a parton állva nézik végig, ahogy egy több tonna súlyú, hatalmas repülő alig néhány méterrel húz el a fejük felett.

A gépek a landoláskor ugyanis extrém közel vannak a parthoz, ahol előszeretettel strandolnak a helyiek.

(Forrás: marmalade.hu | Kép: wikimedia.org)