Cruzéknak több mint 10 évet kellett várniuk feleségével míg megszülethetett első gyermekük. Maga is lelkesen igyekezett mindenben részt venni, de a szoptató kurzusra mégsem jutott be. Majd gyermekük megszületése után feleségének gondjai akadtak a szoptatással, így az orvosok a tápszerre próbálták őket rábeszélni. De az anyuka ragaszkodott a természetes tápláláshoz. A férj segíteni próbált volna, de nem tudta hogyan.
A házaspár facebook-on próbált segítséget kérni és perceken belül özönlöttek is a jótanácsok. Nemcsak kitanulták a technikákat, de már maguk is megértették a részleteket, és közben ráeszméltek arra az óriási igényre, hogy mekkora szükségük is van manapság a szülőknek a segítségre és a sok apró technikai tanácsra, bíztatásra. Elkezdtek hát másoknak is segíteni, így indult a szoptatás-konzultációs non-profit tevékenységük.
2013 novemberében Cruz megalapította és elindította a “Szoptatás Projekt”-et és kampányba kezdett, ami felhívja a nők és férfiak figyelmét a szoptatás jelentőségére. Férfiakat mutatott be a plakátokon meztelen felsőtesttel, csecsemővel a karjukon.
“Ha tudnék, szoptatnék” – ez lett a szlogen.
Az első fotózást katonák családjaival készítette Kentucky-ban. A fotós ezt a szokatlan vizuális megoldást választotta, hogy kellőképp figyelemfelkeltő legyen és támogassa a nőket a szoptatás melletti döntésben.
Állítja, hogy nem célja a tápszerhasználat elleni negatív kampányolás, és nem is akarja ostorozni azokat az anyukákat, akik amellett döntenek. Ő pusztán a választás lehetőségét szeretné hangsúlyozni, és ebben támogató férj és jó édesapa lenni. Eredetileg néhány környékbeli óriásplakátra gondolt, de mára kampánya bejárta egész Amerikát.
(Forrás, fotó: Foxnews.com)
További információ: Project: BreastFeeding.com.